Przejdź do treści
Małgorzata Piszczek edukuje grupę

Edukacja przyrodnicza i ogrodowa

Ma miejsce na wielu poziomach. Dzieje się w ogrodach, w których staramy się pokojowo rozwiązywać problemy naszych klientów z „chwastami” i „szkodnikami’. Ma miejsce na szkoleniach, warsztatach, kursach ogrodowych i przyrodniczych. Szczególną formą edukacji praktycznej są spacery przyrodnicze. Przykładowe tematy szkoleń dotyczących problemów związanych z kryzysem klimatycznym, które możemy dla Was zrealizować, to m. in.: 

  • Błękitno-zielona infrastruktura w gminie/wokół placówek edukacyjnych jako sposób adaptacji do zmiany klimatu – dobre praktyki/wykorzystanie w edukacji. 
  • Błękitno-zielona infrastruktura w gminie/wokół placówek edukacyjnych – jak o niej mówić, jak przekonywać do rozwiązań adaptacyjnych? 
  • Zarządzanie środowiskiem przyrodniczym gminy/placówki edukacyjnej. 
  • Projektowanie błękitno-zielonej infrastruktury. 
  • Drzewa jako najważniejsze rozwiązanie adaptacyjne do zmiany klimatu w mieście. 
  • Drzewa w dobie zmiany klimatu. 
  • Planowanie i budowa systemów małej retencji wody na poziomie placówki edukacyjnej/gminy. 
  • Jak założyć ogród przyszkolny/społeczny/permakulturowy/miejski/wiejski/food forest/sad i jagodnik? 
  • Jak rewaloryzować historyczny park? 
  • Po co nam przyroda i jak dbać o nią w mieście/na wsi/przy szkole? 
  • Ekologia w praktyce: ekosystem ogrodu/miasta, interakcje, stresory, adaptacje, prawo Liebiga, prawo Shelforda, organizmy a klimat, zanieczyszczenia środowiska i antropopresja, różnorodność biologiczna, usługi ekosystemów. 
  • Czym jest różnorodność biologiczna i jak można ją wspierać? Inwazyjne gatunki obce – analiza SWOT. 
  • Maladaptacja i niebezpieczeństwa greenwashingu.